jazzandme

Alla inlägg under mars 2011

Av Amanda Bengtsson - 29 mars 2011 06:38

Hejsan! Igår var jag i stallet, fixade lite med Jazz och red ut på en sväng... Det gick väl rätt så dåligt, han var pigg och "studsig" så han gick knapt att rida... Först när vi red var det någon som hade lagt ut några stockar på en åker och det var JÄTTE läskigt tyckte Jazz.. Samtidigt som jag försökte gå förbi stockarna så mötte vi en tjej som var ute och gick, då fick Jazz ett tokryck och stack iväg i galopp. När vi väl hade kommit förbi stockarna och tjejen så möttes vi av en isgata och självklart börjar Jazz att studsa och vägrar gå, så jag svängde upp på en liten stig som leder till en liten äng.. När vi var vid ängen började Jazz att kasta sig och bocka, men jag var övertygad om att det skulle gå så jag fortsatte.. Sedan så gick vi in en bit i skogen tills vi då upptäckte att dem har röjt bort typ halva skogen så att det knapt går att gå där. Jag blev tvungen att hoppa av och leda tilbaka Jazz, och vad händer då??! JO, han trampar mig på foten och fäller mig till marken... Tur att han inte blev rädd och sprang över mig.. Aja iaf så gick vi hem sen för att jag inte kunde rida pga att schabraket låg helt snett och att det hade glidit under sadeln! Så, det var min ridtur igår.. Lyckat säger jag bara! -.-"


//Amanda.B

Av Amanda Bengtsson - 28 mars 2011 19:05

 

Tävling hos Lovisa och Heidi - LÄNK

Av Amanda Bengtsson - 25 mars 2011 07:36

Jazz kom till oss för ca 3 år sedan. Han föddes i Danmark och exporterades hit till sverige(skåne) Där reds han antagligen in osv.. Sedan lades han ut via anonssidan hästnet, det var då vi såg honom för första gången. Vi kontaktade den då varande ägaren och frågade om en film på honom.. Några dagar senare hade vi en film. Mamma tyckte att han såg fin ut och bestämde att hon skulle åka iväg och ki      ka på honom.. Dom tog med sig transport utifall att dom tog med honom hem.. och det gjorde dom oxå! Det tog ungefär 2 dagar att åka fram och tillbaks. När Jazz väl var hemma så var vi glada att vi köpte honom (självklart) Men när vi väl började rida så stod han för det mesta på bakbenen och slängde sig.. Vi tyckte att det var något konstigt med det så efter ett tag tog vi ut vetrinären.. I passet stod det att han var 6 år gammal, men vetrinären sa att han inte kunde ha varit mer än 3-4 år.. Han hade inte så mycket muskler på kroppen, han var lite tanig och väldigtvinglig! I dagsläget mår han super bra och han kommer förhoppningsvis att fortsätta med det. :)

FÖRE

        

EFTER                                             
                

Av Amanda Bengtsson - 17 mars 2011 07:37

R.I.P Chester, det var tråkigt att det blev som det blev med din skada. Du var den första hästen på Håbo som jag red, du var en häst med hjärtat på rätt ställe!    Jag hoppas att du har det bättre där du är nu, och att du slipper lida nå mer!

Du lämnade håbo i förtid och gick mot de evigt gröna ängarna!


Vila i frid! <3 

     

Av Amanda Bengtsson - 17 mars 2011 07:31

I måndags började praoen! Jag praoar såklart på Håbo ridklubb, eftersom att jag heldst vill vill praoa i ett stall. Jag ska vara där i två veckor.. Igår fick jag rida med i en grupp som kom från Gransäter som skulle ha lektion, då red jag en häst som heter Kelly. För övrigt när jag är där så får jag hjälpa till att mocka, göra hö påsar, Sopa, kratta, lägga in strö, köra in spån, ta in hästar mm.. Nu har jag inte så mycket mer att skriva

//Amanda.B

Av Amanda Bengtsson - 8 mars 2011 20:13

Halloj! Idag var jag i stallet, det gick super bra.. Red ut på Jazz i ungefär en timme, han lyssnde och var inte alls jobbig och dryg som han brukar vara.. Kunde till och med galoppa på en raksträck utan att han började studsa! x) Wooho! Snart vill jag börja hoppträna, ska göra det så fort snön har försvunnit! :P Längtar..


Kram//Amanda.B

Av Amanda Bengtsson - 7 mars 2011 07:26

Godmorgon! Igår när jag var i stallet tränade jag spansk skritt med Jazz, red sedan ut en sväng.. Tyvärr glömde jag att spela in när jag tränade jazz, men kommer säkert att komma ihåg det till nästa gång! Nu måste jag börja göra mig iordning för dagen(skolan)


Kram//Amanda.B 

Av Amanda Bengtsson - 6 mars 2011 11:35

Hej! Idag ska jag åka till min lilla sötnöt Jazz.. Ska träna lite spanskskritt mm.. Kanske även tar en promenad, hoppas att snön försvinner snart så att man kan börja rida ordentligt.. Jazz är ju jätte pigg just nu, eftersom vi inte har kunnat rida så mycket i vinter, han har bara fått styltor av snön, har ju inget ridhus :/ 

Kanske länner upp en video senare om jag kommer ihåg att filma, är ju rätt så glömmsk..


Kram//Amanda.B  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards